måndag 10 november 2008

rss start

Nu har jag försökt få ordning på RSS. Det var rätt pilligt och jag är inte säker på att jag gjort rätt. Hur man läser sina RRS sedan, tex. Jag kastade väl som vanligt in lite för mycket i mitt sökande, hittade bloggar om dyslxi, fjärrlån, information literacy när jag letade på Google. Hittade bl a ngt av Sheila Webber. Allt som tex dyslexiblogg var inte helt biblioteksanknutet och dessutom RSSar jag (om det nu funkade) på Gustav Holmbergs blogg, eftersom han är sådan god vän...

Jag tror RSS kan vara väldigt bra sätt att hålla koll, även om jag inte fått koll på hur man läser sin RSS sedan. Läser man de bara när själv aktivt går in eller hur gör man?

Tycker det verkar spännande med känner att det kanske var ngn inställning jag missade. Eller är det bara jag som har en "tråkig inställning" :-) ?

1 kommentar:

Karin Ohrt sa...

Du läser genom att gå in i läsaren om det nu är Google reader. Där ser du vad som är nytt och kan läsa, spara, dela med dig till andra mm. Lägg inte ribban för högt utan försök att följa det du annars läser på ett nytt vis och se om det blir lättare med RSS. Gå in några gånger i veckan.